Alla inlägg den 24 januari 2011

Av fransvarttillvitt - 24 januari 2011 08:59

Om man lägger livet i vågskål vad är det då som väger tyngst?


Jag vill inte skriva ett prettoinlägg om att pengar inte spelar någon roll, klart som fan det gör det! Jag vill belysa vikten av att hålla balansen. Inte blanda jobb, familj och hobby till en röra där man inte ser vart den ena slutar o den andra börjar. Vi lever alla i kaos och behöver reda ut och strukturera upp för att inte tappa greppet helt. Ibland tippar vågskålen över och kaoset rinner ut, illa. Samtidigt måste ibland vågskålen tippa mer åt ett håll för att behålla kaoset inom rimliga gränser. Jag har sagt det förr, vi lever inte liv anpassade för människor!


Hur ska man möta samhällets krav och fortfarande behålla balansen i livet? Jag tror på avkall, annars går det inte. Vi kan inte leva i förnekelse och förtränga magkatarren, huvudvärken, prestationsångesten, men ändå är det så vi gör tills den dag kaoset tar över och vi blir utbrända. Vad ska man då göra avkall på? Jag har inget svar på det, bara ett och det håller jag heligt. Gör aldrig avkall på din dröm! Den kan ingen ta ifrån dig hur omöjlig den än anses vara. Dröm och förverkliga! Det blir dagens ord!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards