Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Motivation att göra!

Av fransvarttillvitt - 23 januari 2011 00:46

Tvätten, disken, inlämningsuppgiften, budgeten, rapporten! Oh my, hur ska man orka? Vad får oss att trots motviljan dra på gummihanskarna och ändå sätta i gång? Är det tanken på vad som sker om vi bara struntar i det, alltså skrämsel som får oss att göra det? För vissa säkerligen, är det värt det? Att ständigt göra det där jobbiga för att saker ändå inte ska bli ännu jobbigare? Tänk om man kunde lägga om fokus här? Att istället för att se en ilsken chef, översvämmande tvättkorgar o diskbänkar framför sig och se sig själv avnjutandes en god kopp kaffe eller the som lön för mödan. Att känna känlsan av att ha klarat av det där jobbiga och vara riktigt nöjd med sig själv.


Att våga möta det jobbiga med en känsla av förnöjsamhet och lycka över att vara en kompetent lycklig människa, så vill jag ha det!

 
 
Johan

Johan

23 januari 2011 11:18

Känslan över att vara en kompetent människa ökar i takt med att man uppfyller det man drömmer om, många gånger får man kämpa sig upp för dom trappsteg man har framför sig. Men när man når dom mål som man strävar efter så uppnår man en känsla av förnöjdsamhet som varar även genom dom tider då allt känns negativt.

http://www.lindbergj.fotosidan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av fransvarttillvitt - 24 januari 2011 08:59

Om man lägger livet i vågskål vad är det då som väger tyngst?   Jag vill inte skriva ett prettoinlägg om att pengar inte spelar någon roll, klart som fan det gör det! Jag vill belysa vikten av att hålla balansen. Inte blanda jobb, familj och hobb...

Av fransvarttillvitt - 22 januari 2011 12:03

Hur ser vi på livet? Är det en dans på rosor eller en kamp att resa sig på morgonen och klara dagen? Hur klarar vi av våra med och motgångar? Jag fick för nåt år sen en insikt om rädsla. Rädslan att misslyckas är inte det som hindrar oss i livet, det...

Av fransvarttillvitt - 22 januari 2011 00:33

Länge har tanken på en blogg funnits, denna natt får bli startskottet. Tanken är inte en blogg om ännu en mamma mitt i livet, tanken är inte att visa dagens outfit, eller kaske är det just det den ska handla om, hur vi mitt i livet klär oss för ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards